Som sakta bör införskaffas

En liten lista på saker som sakta bör införskaffas till lilltjejen :)
Kläder för inomhus:
4 par omlottröjor eller bodies (omlottröjor är lättare att använda i början eftersom du inte behöver trä dem över barnets huvud)
4 par bomullsbyxor
4 par strumpor
4 par sparkdräkter.
Kläder för utomhus:
mössa för årstiden
2 par tröjor för årstiden
2 par byxor för årstiden
vindtät overall om det är kallt
2 par sockor om det är kallt
2 par tumlösa vantar om det är kallt.


Kläder

Inomhus:
4 Bodies
4 Bomullsbyxor
4 Strumpor
4 Sparkdräkter.

Utomhus:
Mössa för årstiden
2 Tröjor för årstiden
2 Byxor för årstiden
2 Sockor
2 Tumlösa vantar om det är kallt.
1 Solhatt

För Skötsel
Badbalja
Badtermometer
Barnolja
Skötbord
Mjuka frottéhanddukar
Blöjor
Tvättlappar
Bomullsbollar
Bomullspinnar
Trubbig nagelsax
Hudsalva
Febertermometer

Mat
2 nappflaskor
1 Flaskborste
Bröstpump
Mjölkpåsar

Sova
Madrasskydd med plastad frotté
1 Täcke
2 Lakan
2 Påslakan
En mobil för sängen & skötbordet

Annat
Regnskydd
Insektsnät
Babyskydd
Bärsele
BH-inlägg

Känns som att det är en hel del kvar, haha typ allt? Känns som vi har massor men när jag kollade på listan jag hittade på nätet så .. Nja, vi har inte ett skit haha!

Detta har vi

För första månaden
2 Nappar
3 Bodies
2 Strumpor
2 Sockor
2 Byxor
1 Fleece tröja med byxor till
1 Filt
1 Mössa

Tills hon växt
10 Bodies från strl. 56-68
1 Sockor
2 Mössor

Vagn med både ligg och sittdel
Spjälsäng m. madrass

Som sagt, inte så mycket haha !
Nu ska jag ta och göra något annat, ciao :)


Kommentarer
Postat av: Ange

Jag ska inte ropa hej ännu, men jag tror vi har allt ni behöver i klädväg - både inomhus och utomhus alltså. Vi har badbalja, vi har en mobil till sängen, vi har madrassskydd, täcke och kudde (tror jag).

Jag vill inte rota för mkt, men det som jag skrev upp finns här. :-) Tänkte att du får gå igenom allt vi har när du kommer hit så får du själv välja ut vad du vill ha. :-) Men dom där prylarna har vi iaf - så då kan du stryka en del från listan. :-)



Puss!

2010-03-24 @ 17:28:26
URL: http://sternhagnatalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0