de värsta sekunderna i mitt liv.

Idag var vi på middag hemma hos min mor.
Eftersom det snöade lite så skulle max övningsköra ut för att testa på att köra i snö, men helt plötsligt släpper det och vi bara glider iväg .. Max försöker styra tillbaka oss men det blir bara värre och vi glider runt i halvcirklar över båda körbanorna fram och tillbaka och är påväg in i en snödriva på kanten men max lyckas styra oss där ifrån så vi snurrar över på andra körbanan och är påväg rakt mot mitt räcket. Bilen vrider sig så vi glider med sidan mot mitt räcket och det är den sida jag sitter på och jag bara ser hur det kommer närmare och närmare .. Det enda jag tänkte på var min mage. Ingis (max mamma) skriker, jag skriker "jag vill inte!" och mika (max pappa) försöker säga till max vad han ska göra. och vi stannar .. bara en liten liten bit innan vi ska slå i mitt räcket tar bilen stopp. Vi står då vänd åt fel håll, i motsatt körriktning.
Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv och de få sekunderna som allt det där hände på kändes som flera minuter och jag han tänka allt.
Som tur är hann bilarna bakom reagera och stanna och sedan sätta på varnings blinkers .. annars hade det kunnat sluta riktigt illa om dom hade kört in i oss när vi gled runt där som en bambibil på hal is.
Dom värsta sekunderna i mitt liv, det kan jag lova.
I fredags var jag hemma hos mamma med mamma mormor och syster .. Men efter ett tag känner jag att jag är nog lite orolig eftersom jag inte känt bebis som jag brukar så max ringer in till förlossningen och vi åker dit för att kolla .. 23.30 kom vi in , dom kollade hjärtljud och allt såg bra ut. dom ville bara att läkarn skulle kolla med ett ultraljud så fick vi åka hem .. bara det att läkarna höll på med akut kejsarsnitt så vi fick vänta, och sen vart det mer akuta kejsarsnitt så vi fick vänta ännu mer. Vid 04.00 kom läkaren in och gjorde ett ultraljud och vi fick åka hem.
Har även igår och idag känt av bebis väldigt lite .. Men efter vi kört av vägen idag så har det satt igång, så nu känns det bra med henne igen iaf :) ..
nu ska vi krypa ner i sängen och sova, helt slut .
God natt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0