lördakväll & söndag

igår när jag hade skrvit sist så tog vi en song teb till Chaweng där vi gick och åt på en Texmex resturang. Så jääävla gott, nachos med guakumåle, gräddfil, ost & tacoköttfärs . ouuuuuffffff , godaste jag har ätit sen vi kom hit! frutom lasagnen (a) .

Efter maten gick vi och pratade med några skräddare på bargatan som alltid frågar samma fråga " Svenska?". Då ringde Nilas, en kompis i klassen som också är här i Thailand under praktiken fast i Norra delen och just nu lever sitt liv i ett tempel.. Han testar på att vara munk i ca en vecka, hur jävla coolt är inte det !
Tyckte dock ganska synd om honom då vi just hade varit på en jättegod resturang medans han säger att dom endast äter EN gång om dagen, EN gång ! och det är kl 6 på morgonen, då äter dom lite ris och kykling som dom har varit ute och tiggt. En gång till Nilas, vart ute och tiggt ? JA , alltså föstår ni. Han sa även att dom sover direkt på marmorgolv, utan madrass inte ens en liten filt eller ett lakarn .. Bara rakt på golvet och ingen kudde .
Halv 5 på morgonen gick dom upp för att kratta löv, jaga oxar eller vad sa du ? och BE :S . 
Inte heller var det någon som kunde engelska .. Fan vad du är grym Nilas !
En riktig jävla upplevelse ha aldrig lär glömma ! :)

Nåja, efter att ha pratat me Nilas i 20 minuter och han skulle in för att Be kvällsbön så tyckte jag synd om Moa som stod själv med dom där Thailänska skräddarna så gickdit . Dom hadetydligen varit jättetrevliga ch ville festa med oss senasre när dom slutat . Vi gick till en bar (inte skräddarna) där vi tog något att dricka medans vi väntade på att tiden skulle bli mr så vi kunde gå in på Green Mango.Där räffade vi några roliga svenkar vi satt och pratade med tills klockan 12 då vi alla strosade vidare till Green MAngo.
Tyvärr var det inte så mycket folk igår så eftr en timme åkte jag och Moa hem! :)

Idag har vi bara legat och solat oss på stranden vid oss , as skönt . Hem och duscha , sitta viddtan oh sen id halv 9 åke vi in till Lamai. Gick och åt på en supermysig rsturang, Massaman typ köttgryta med potatis fast kykling :) Skitgott, och dom är så trevliga där , drar ut stolen när man ska sätta sig och när man ska resa sig ! :D Gullgubbe ! :P

Efter de åkte vi bara hem, kom precis in :) . ska lägga mig och läsa nu .
Om en vecka är jag med min älskling ! :) <3


Puss & Hej , skriver i mrgon. ska jobba då md ! :)


Lamai Beach



Lamai Beach



God natt och hej

Kommentarer
Postat av: mask

Du är så duktig på att fota!! Jaaaaa! Knappt vecka så är jag hos digdigdig :)

2009-11-15 @ 19:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0